گفت‌وگو|

گفت‌وگوی چالشی با مهمانان درباره راز مگوی آن‌ها در «جعبه سیاه» 

11:00 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۰۵۶
گفت‌وگوی چالشی با مهمانان درباره راز مگوی آن‌ها در «جعبه سیاه» 
«جعبه سیاه» برنامه آیتم محور شبکه افق، گفت‌و‌گوی صمیمانه همراه با چاشنی طنز با مهمانان خود دارد. 

خبرگزاری میزان - «‌جعبه سیاه»‌ در ۵۲ قسمت تولید شده است و هدف از تولید آن سرگرمی و ارائه سبک زندگی با بیان تجربیات زیسته افراد موفق است. افرادی که به این برنامه دعوت می‌شوند از چهره‌های معروف سیاسی، اجتماعی، ورزشی، رسانه‌ای، مقام دولتی، نماینده مجلس و افراد مقبول و خوشنام جامعه هستند که با  آن ها یک گفت‌وگوی طنز دو نفره صورت می‌گیرد. 

«جعبه سیاه» با بخش‌های شاد و طنز سرگذشت زندگی میهمانانش را به نوعی روایت می‌کند. 

محمدهادی خفاجی، کارگردان «جعبه سیاه» شبکه افق گفت: هدف «جعبه سیاه» نزدیک شدن به آدم‌هایی بوده، که هم مشهورند و هم مقبول. شاید برخی از برنامه‌ها برای گفت وگو بیش‌تر به سراغ افراد مشهور بروند. اما اینکه آن فردِ مشهور چقدر قابل الگوبرداری باشد و تا چه اندازه در زندگی‌اش اقدامات مفید و موثری کرده باشد، در «جعبه سیاه» حائز اهمیت بوده است. 

کارگردان «جعبه سیاه» افزود: در این برنامه مهمانان از ناگفته‌های زندگی، تجربیات، اتفاقات و خاطرات جذاب زندگی خود صحبت می‌کنند. خاطراتی از زمان کودکی، تحصیل، ازدواج، کار و فعالیت حرفه‌ای و اتفاقات مهم زندگی‌شان که برای مخاطبان جذاب است. 

خفاجی افزود: در «جعبه سیاه» تلاش بر این است که فضای صمیمی و شادی را برای مهمانان برنامه ایجاد کنیم تا ناگفته‌های خود را صادقانه و به راحتی بیان کنند و با انتقال تجربیاتشان، علاوه بر الگوبرداری از سبک زندگی‌های موفق، برای مخاطبان مفید باشد. 

کارگردان «جعبه سیاه» خاطرنشان کرد: جنس سوالات به گونه‌ای است که با پرسش‌های طنز آغاز می‌شود و هر کدام کلیدی است برای رسیدن به سوال بعدی که البته اعتماد کردن مهمانان شرط مهم این برنامه است. پاسخ‌های مهمانان هم به مثابه یک فضای صرفا گفت‌وگوی تلویزیونی نیست و نوع جدیدی از پرسش و پاسخ که در قالب یک فضای خودمانی و صمیمی شکل می‌گیرد که برای مخاطب نشاط‌آور است و حال و هوای طنز رقم می‌زند و خسته‌کننده نیست. در واقع «جعبه سیاه» به دنبال یک گفت‌وگوی تلویزیونی بی‌پرده و کاملا نزدیک به زندگی خصوصی شخصیت‌ها و چهره‌های معروف رسانه‌ای، هنری، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و… است، اما نه خشک و بی‌روح، بلکه روایت همه آن افرادی که به میهمانی «جعبه سیاه» می‌آیند با حال و هوایی پر از انرژی، نشاط، طنز و بیشتر با فضای زندگی اجتماعی، کاری و خانوادگی‌شان گره می‌خورد و نیز موضوعات پیرامونی که تاکنون جایی مطرح نکرده‌اند و به روایتی که هرگز رسانه‌ای نشده است، می‌پردازند. 

وی خاطرنشان کرد: مثلا سیداحمد ابوالقاسمی از قاری‌های قرآن کشورمان و داور برنامه «محفل» یکی از مهمانان «جعبه سیاه» بود که با بیان داستان خود، از روحیه خجالتی بودن خود و این که مادرش مشوق اصلی وی برای پیمودن این مسیر بود، سخن گفت. 

خفاجی گفت: «جعبه سیاه» دارای بخش‌های گفت‌وگو با مردم است و در این بخش با مردم درباره این که چقدر مهمان برنامه را می‌شناسند و تا چه میزان از زندگی شخص و حرفه‌ای وی اطلاعات دارند، صحبت می‌شود. 

وی ادامه داد: در «جعبه سیاه» چند بازی هم گنجانده شده است. یک بخشی هم به نام «آلبوم» داریم که مهمان برنامه درباره یک سری عکس صحبت می‌کند. بخش انتهایی هم بخش مرگ است و از آن جایی که میز برنامه به شکل یک جعبه سیاه است، در پایان برنامه، در آن باز می‌شود که داخل آن شمع و آگهی ترحیم و... است. این جا در واقع این مفهوم که همگی از نقطه صفر شروع می‌کنیم و پایان ماجرا همین نقطه است، مورد تاکید قرار می‌گیرد. 

کارگردان «جعبه سیاه» اظهار کرد: از جمله مهمانانی که تاکنون به «جعبه سیاه» دعوت شدند می‌توان از عباس جدیدی کشتی‌گیر، محسن عراقی و علی پورکاوه از مداحان، مهدی دانشمند، شیخ مصطفی کرمی، مهران رجبی، سیروس میمنت، یوسف سلامی خبرنگار و محمد نظری از مجریان تلویزیون نام برد. 

داوود مرادیان تهیه کننده، دستیار کارگردان پروانه توسلی، مدیر فیلمبرداری محمد بنکدار، تدوینگر احسان الله دادی و مرتضی صادقی، طراح دکور سعیده اصغری، عکاس آرزو انوریان، گریمور علیرضا قدیری و هماهنگی فاطمه نوری و آرمین تقی‌نژاد از جمله عوامل «جعبه سیاه» هستند. 

«جعبه سیاه» با اجرای امیر عضد در مدت زمان ۵۵ دقیقه، پنج شنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه افق به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *